.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پول ایران در قطر قفل نیست
رئیس کل بانک مرکزی گفت: پول‌های ایران به هیچ وجه در قطر قفل نیست و روند ورود ۶ میلیارد دلار به کشور کاملا عادی است و در حال انجام اقدامات مربوطه هستیم.
پول ایران در قطر قفل نیست

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی درجمع خبرنگاران در خصوص جزئیات برنامه این بانک برای ورود طلا و سکه به مرکز مبادله ایران، گفت: بازار طلا بسیار بزرگ است و به دنبال این هستیم تا ابزاری که برای ارز تعریف کرده‌ایم برای طلا هم تعریف کنیم. چون طبق قانون خرید و فروش طلا هم با بانک مرکزی است و مقررات آن را این بانک تعیین می‌کند.

 

او گفت: اما اگر بخواهیم اوراق برای طلا تعریف کنیم باید با سازمان بورس هم هماهنگی‌هایی انجام دهیم که هم اکنون درحال مذاکره هستیم.

 

فرزین درباره وضعیت پول‌های آزاد شده ایران در قطر گفت: این پول‌ها هیچ مشکلی ندارند و روند انتقال عادی است و ما هم مشکلی برای دریافت آن نداریم.

 

او در خصوص انتقال موسسه نور به بانک ملی گفت: در اوایل سال تعهدی درباره تعیین تکلیف سه موسسه داده بودیم که یکی از آن‌ها موسسه توسعه بود که منحل شد و دومی موسسه نور بود؛ الان بخشی از دارایی‌های نقدشونده نور به بانک ملی منتقل شده است.

 

فرزین گفت: همچنین در موسسه نور ۳۳۰ هزار میلیارد ریال سپرده داریم که تمامی ان‌ها به بانک ملی منتقل شد.

 

او گفت: در حال حاضر ۲۵۰ شعبه موسسه نور را به بانک ملی دادیم برخی از دارایی‌های نقد شونده نور مانند سپرده قانونی نزد بانک مرکزی که حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان بود را به بانک ملی دادیم. مابه التفاوت این رقم تا ۳۳ هزار میلیارد تومان را به صورت خط اعتباری دادیم، بنابراین هیچ ناترازی به بانک ملی منتقل نشده است

 

او گفت: بخواهیم سکه را از طریق مرکز مبادله عرضه کنیم حتما به صورت عمده این کار را خواهیم کرد تا صرافی‌ها بخرند و بفروشند؛ خرده فروشی طلا و سکه در مرکز مبادله نخواهیم داشت، اگر بخواهیم از طریق طلا سیاست‌های پولی را تعیین کنیم حتما به صورت عمده فروشی از مرکز مبادله خواهد بود.

 

فرزین گفت: ۴۷ هزار میلیارد تومان اضافه برداشت دارد البته دارایی‌هایی هم دارد که منتظر هستیم تا احکام دادگاه را برای نقد شدن آن‌ها دریافت کنیم.

 

او در خصوص افزایش نرخ دلار تا آخرسال گفت:به این نرخ ها توجه نکنید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.